Den Falske Risengrød

falskrisengrød

Jeg elsker tanken om risengrød – duften og at hælde den op i min tallerken, mens min nissehue bliver mere og mere rød, for hver teskefuld kanelsukker jeg hælder på. Men det kan være rart, med en grød, som er sundere og hvor proteiner er i højsædet uden at går udover den gode smag. Jeg spiser gerne denne falske risengrød i stedet for rigtig risengrød med kokossukker, kanel, denne æblegrød og en smørklat. Jeg føler mig bestemt ikke snydt 🙂



En Falsk Risengrød


4 dl mælk (gerne mandelmælk)

3 spsk chiafrø

3/4 dl havregryn (hvis du er på lchf diæt så undlad havregrynene og brug 2 spsk ekstra chiafrø i stedet.)

lidt kardemomme

lidt salt

– alting koges sammen 5-10 min. til konsistensen er som grød. Spises med smørklat, kanelsukker og æblegrød. Opskriften er til 1 meget sulten eller 2 let-sultne mennesker.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s