Den Falske Risengrød

falskrisengrød

Jeg elsker tanken om risengrød – duften og at hælde den op i min tallerken, mens min nissehue bliver mere og mere rød, for hver teskefuld kanelsukker jeg hælder på. Men det kan være rart, med en grød, som er sundere og hvor proteiner er i højsædet uden at går udover den gode smag. Jeg spiser gerne denne falske risengrød i stedet for rigtig risengrød med kokossukker, kanel, denne æblegrød og en smørklat. Jeg føler mig bestemt ikke snydt 🙂



En Falsk Risengrød


4 dl mælk (gerne mandelmælk)

3 spsk chiafrø

3/4 dl havregryn (hvis du er på lchf diæt så undlad havregrynene og brug 2 spsk ekstra chiafrø i stedet.)

lidt kardemomme

lidt salt

– alting koges sammen 5-10 min. til konsistensen er som grød. Spises med smørklat, kanelsukker og æblegrød. Opskriften er til 1 meget sulten eller 2 let-sultne mennesker.

Leave a Reply

