Protein Rugbrød

proteinrugbrød

Det her er lidt en snyde-post, for det er ikke min opskrift. Jeg er altid glad for at prøve nye opskrifter på nye og sundere versioner af forskellige retter. Nogle gange kan de ikke hamle op med originalen, nogle gange smager de bedre og nogle gange giver de en helt anderledes smagsoplevelse. Jeg kunne derfor ikke dy mig, da jeg så denne opskrift på protein rugbrød. Jeg lavede nogle ting om, da jeg ikke havde helt så stort et arsenal af forskellige ingredienser, men resultatet blev ganske godt. Den fungerer som en meget god erstatning for rugbrød til f.eks. smørrebrød. Men man skal ikke forvente, at den kommer på niveau med et godt hjemmebagt rugbrød. Da jeg er hardcore rugbrøds-fan, vil jeg gemme denne opskrift til jule- eller påskefrokoster, hvor man måske får overdrevet indtaget af kulhydrater og nyde det traditionelle som en hverdags-treat 🙂

I hvert fald vil jeg anbefale opskriften på Vigdis’ skønne blog. Jeg kan fortælle, at da jeg lavede den, byttede jeg kokosmelet, hørfrøene og ruggrynene ud for fuldkornsrugmel, hvilket fungerede fint. Hvis du ikke har hytteost, som man skal bruge 1 spsk af i opskriften, fungerer bl.a. skyr også fint.

Leave a Reply

