5. juledag: Eggnog Cheesecake

eggnog cheesecake

Man skal lede længe efter en dag så smuk som denne. Jeg vågnede op i morges til at smukt snedækket landskab, med en klar himmel og en strålende sol, der glirtrer i sneen. Jeg er netop kommet hjem fra en lang gåtur, hvor jeg fik taget en masse billeder 😀 jeg fik også en masse frosne tæer! Nu drikker jeg en masse varm kakao og drømmer om kage. Det var meningen, at jeg ville dele opskriften på orange brownies, som jeg lavede tidligere i december og som jeg fik spist alt, alt for hurtigt. Men jeg har fået nogle ideer til, hvordan jeg kan forbedre opskriften, så det vil jeg gøre først. 

Tilgengæld skal i have opskriften på Eggnog Cheesecake. Jeg har lavet flere forsøg, som jeg har været utilfredse med, før jeg kom frem til denne opskrift som er rigtig lækker. Jeg har brugt romessens i stedet for rigtig rom, men hvis den skal være lidt mere alkoholisk, kan du uden problemer bytte essensen om til 2-3 spsk god rom.

[yumprint-recipe id=’1′]eggnog cheesecake2


 Dagens nisse:

Pottaskefill

Pottaskefill ankom d. 16.december og har indtil i dag stjålet rester gemt eller glemt i gryder.

Leave a Reply

