7. juledag: En opskrift på Baileys og ønsker om et glædeligt Nytår

baileys

I nat byder vi det nye år velkommen. Jeg er så heldig, at jeg skal til Nytårsfest for første gang nogensinde. Så jeg skal have det fine tøj på og håber, at jeg ikke har lagt mig alt for meget ud i December. Jeg har spist alt for mange kager og for meget chokolade at jeg burde skamme mig. Men det smagte fantastisk!

I og med at de fleste ligger i lage her juleaften, vil jeg opdatere med en opskrift på denne berømte alkoholiske drik. Jeg foretrækker at drikke den sammen med Grand Marnier i varm kakao med en god portion flødeskum ovenpå. Åh de dejlige kalorier!

[yumprint-recipe id=’7′]


 Dagens nisse:

Hurðaskellir

Når dine døre har slammet i for et godt ord på trods af, at der ikke har været nogen der, har det været Hurðaskellir. Når der kommer nogle ordentlige brag i aften, kan det være, at det ikke kun er fyrværkeri, du kan høre. Måske skyldes nogle af dem Hurðaskellir, som vil være sikker på at give et ordentligt brag med dørene på vejen hjem!

Til slut vil jeg ønske alle et rigtig godt nytår. Mit eget år har været meget hårdt, så jeg håber på et bedre 2015. Jeg vil gerne dele en sang med jer i dagens anledning og jeg ville gerne have haft, at det var Auld Lang Syne, men jeg har ikke lige kunnet finde en version på youtube, som jeg var tilfreds med. Så i får ‘Det Er Hvidt Derude’ i stedet. Det er måske ikke den mest gennemarbejdede udgave, jeg har fundet, men den er meget stemningsfuld. 

 

One thought on “7. juledag: En opskrift på Baileys og ønsker om et glædeligt Nytår

Leave a Reply

