Baileys Frappe – med eller uden alkohol

baileysfrappe1

Det har været en forunderlig varm vinter indtil videre. Udover nogle isnende kolde dage i slutningen af december, har temperaturerne været godt oppe over frysepunktet. Så det har ikke virket som en hel dum idé at drikke noget koldt og cremet engang imellem. 

Jeg er ret glad for Baileys, men jeg har hverken brug for de mængder alkohol eller kalorier, der er i drikken. I hvert fald ikke hvis jeg drikker så meget, som jeg godt kunne tænke mig. Så jeg har forsøgt at rekreere smagen af Baileys i en form for Baileys milkshake eller frappe. Det gik ganske godt, synes jeg. – man kan selvfølgelig tilføje whiskey og ekstra baileys (opskrift her), hvis man ønsker en alkoholisk variant.

I opskriften bruges chokoladesirup. Du kan finde opskriften på denne sirup her

[yumprint-recipe id=’35’]baileysfrappe1

Leave a Reply

