Thrym’s Burger med Krydret Løgmarmelade

umamiburger3

Jeg havde egentlig besluttet mig for, at jeg ville gå imod strømmen og ikke stresse over at komme af med julefedt og slet, slet ikke have dårlig samvittighed over, at jeg ikke gider tilmelde mig et fitness-center. Det har jeg tænkt mig at holde fast i så godt jeg kan, men jeg kommer ikke uden om, at jeg har et vægtrelateret problem, som jeg skal forholde mig til. Jeg er arbejdsløs. Jeg er arbejdsløs og jeg keder mig. Og når jeg keder mig, så småspiser jeg. Jeg ved godt, at jeg burde stoppe op og lægge mærke til, at jeg i virkeligheden ikke er sulten, men bare ikke ved, hvad jeg ellers skal lave. Men det gør jeg ikke. For så kan jeg jo ikke småspise og så keder jeg mig bare. Derfor er januar her egentlig dårligere for min vægt, end december var. Og hvis jeg tager på, kan jeg ikke passe mit tøj D: Derfor bliver jeg nødt til at begynde at holde øje med, hvad jeg spiser igen.

En af de retter, som jeg ikke kan stå for og som bestemt ikke er godt for en evt. kur, er gode, store burgere. Og jeg er meget, meget glad for gode, store, snaskede burgere. Men heldigvis kan jeg lave min helt egen, som giver de fleste cafe-burgere og baghjul og som ikke er fuld af fedt og sukker.

Jeg har lavet burgeren uden bolle på god low carb manér, da jeg aldrig spiser bollen alligevel og der derfor ikke er grund til at bruge kalorier på det. Man kan selvfølgelig lave en god bolle – enten low carb eller helt almindelig med korn i, til.

Burgeren, som jeg har lavet den, er serveret på en bund af salat og rød dressing (ketchup blandet med skyr). Ovenpå er der et lag flødeost, bacon, chutney og løgmarmelade.

Hvis alverdens burgerbarer kan give deres burgere og pizzaer fjollede navne, kan jeg også, så jeg har dedikeret den til jætten Thrym.

[yumprint-recipe id=’38’]umamiburger2

[yumprint-recipe id=’25’]umamiburger1

2 thoughts on “Thrym’s Burger med Krydret Løgmarmelade

Leave a Reply

