Klassisk Øllebrød – en basisopskrift

øllebrød2

Øllebrød er en af de retter, jeg har lavet oftest, siden jeg i sin tid flyttede hjemmefra. Især de år hvor jeg har været på SU, har gode grødretter som denne reddet min aftensmad på en nem og billig måde. Derudover er min familie svært glad for øllebrød og jeg har tit kokkereret større mængder. Øllebrød er fuld af kulhydrater, ja, men også fuld af fibre og næring og er god, hvis man har problemer med at spise. Og så er det billige mørke rugbrød helt fænomenalt til dette formål!

Jeg har prøvet at anvende både brød med og uden kerner. Hvad man foretrækker, er en smagssag. Jeg kan godt lide, at der er nogle kerner at tygge på, men min familie kan bedst lide den uden kerner – og helst også uden krydderier. 

[yumprint-recipe id=’28’]øllebrød

One thought on “Klassisk Øllebrød – en basisopskrift

Leave a Reply

