Vildtfrikadeller med Svampesauce

vildtdeller21

I går delte jeg en efterårs-opskrift på tyttebærchutney og waldorffsalat. Dagens opskrift er på nogle herlige vildt-frikadeller og svampesauce, som kan spises sammen med. Selvom det hører inde under kategorien efterår, kan det sagtens spises på alle andre tidspunkter af året. Selvom det for det meste er nogle triste æbler, der er at finde i butikkerne nu, er der en del af ingredienserne, som kan findes på tilbud. Derudover er vildtfrikadeller en dejlig løsning, hvis du gerne vil spise vildt, men ikke har alt for mange penge at bruge. 

Dette her er faktisk en 10 år gammel opskrift, som jeg fandt frem i en gammel kogebog, jeg har anvendt til at nedfælde opskrifter i, før jeg gik hen og blev digitaliseret. Jeg har dengang skrevet nogle ord med på vejen, hvor jeg må have anstrengt mig for at være poetisk:

“Når regnvejret sætter landet i stå. Når alle flokkes tæt under træer og tage eller sniger sig stille rundt skærmet af paraplyer. Når himlen bliver grå, men skoven lyser i brune og gyldne farver, ved man, at efteråret hersker i Danmark. Disse frikadeller smager af efteråret. Af vildt fra skoven, nødder fra knogede grene og rodfrugter fra den mørke skovbund.”

[yumprint-recipe id=’43’]Vildtfrikadellerne blev spist med sellerimos, tyttebærchutney, waldorffsalat og en svampesauce, som der er opskrift på herunder.

vildtdeller1

 

[yumprint-recipe id=’44’]

Leave a Reply

