Sukkerfri og Fedtreduceret Fantastisk Karamelsauce

karamelsauce1

Her er en opskrift på en rigtig god karamelsauce, som kan narre de fleste til at tro, at den er fuld af kalorier. Den er lækker især på is og desserter eller i en karamel frappe (som jeg vil dele opskriften på en af de nærmeste dage.). Hvis du gerne vil holde dig både fra raffineret sukker og sødemidler, er det her dog ikke opskriften for dig, da den ikke rigtig ville blive så god uden perfekt fit.

På det viste billede har jeg spist karamelsaucen på hytteost a la mande. Jeg ved godt, at jeg burde være træt af risalamande og alle dens gerninger og al dens væsen på nuværende tidspunkt i februar. Men jeg har nu stadigvæk lyst til at prøve den i forskellige afskygninger… Så jeg tog rundt på nettet og kiggede efter, hvad folk generelt brugte som erstatning for kirsebærsauce, hvis man ikke lige er til det. Her opdagede jeg, at det nogensteder er normalt at spise karamelsauce til – så det skulle prøves. Det er klart anbefalelsesværdigt – men jeg ville nok ikke spise det til juleaften, for det bliver en meget tung dessert. 

Jeg vil også prøve denne sauce til en karamelcreme en dag. Det er jeg sikker på, ville blive rigtig lækkert.

[yumprint-recipe id=’55’]karamelsauce3

 

One thought on “Sukkerfri og Fedtreduceret Fantastisk Karamelsauce

Leave a Reply

