Sukkerfri Salted Caramel Frappe

karamelfrappe1Jeg elsker Baressos salted caramel latte. Smagen af den cremede, karamelliserede smag med et lille hint af salt til at runde smagen af. Jeg kunne drikke den hele dagen og overleve på sukker og fede mælkeprodukter. Glad og vidunderligt fejlernæret 🙂 Desværre sætter min pengepung lidt en stopper for disse tanker, for jeg elsker ikke prisen på 49 kr. Derudover elsker hverken min buksestørrelse eller mit helbred den skønne drik. Selvom jeg altid beder om at få den på skummetmælk, har jeg en vag idé om, at skummetmælk muligvis ikke gør alting sundere (det kan jeg bare godt lide at tro på… 😉 )

I det mindste er den så sød og tyk, at man udemærket er klar over, at man er i gang med at drikke en dessert og at man ender med en forfærdelig kvalme, hvis man beslutter sig for at drikke mere end 1.

Forleden fik jeg en ubehjælpelig lyst til at drikke salted caramel latte, men da jeg ikke havde nogle penge – og prøver at holde en sukkerfri kur, var det lidt problematisk. Så jeg besluttede mig for at prøve at lave en selv: min skulle bare ikke være varm, men kold og tyk i konsistensen. 

Resultatet blev en frossen, milkshakeagtig frappe-version af salted caramel latte, som giver Baresso baghjul. Jeg har brugt min karamelsauce, som jeg delte opskriften på i foregårs.

[yumprint-recipe id=’56’]karamelfrappe3

Leave a Reply

