Borani Ye Esfanaj – Persisk spinatdip

spinatyoghurt2

Dagene går så hurtigt i denne tid og der er så meget at se til, at det er svært at få updateret bloggen så meget, som jeg egentlig gerne ville. Jeg ville gerne lave en masse ændringer og få delt nogle af de fine billeder, jeg har fået taget på min ferie i Irland. Jeg ville også gerne fejre nogle af de højtider, jeg lidt har glemt i februars kulde og nedtrykthed – både Mardi Gras, Valentin, Fastelavn og nu næsten pandekagedag er gået hen over hovedet på mig. Jeg er kommet i tanke om pandekagedag her i sidste øjeblik – men har ikke fået købt ind til pandekager… Nuvel, når jeg får samlet energien til det, vil jeg holde nogle af tingene lidt forsinket. Så vil der bare komme forsinkede opskrifter på bloggen, som forhåbentligt kan du ligeså vel næste år også. 

Dagens opskrift har således ikke noget med pandekager at gøre. Det har noget at gøre med spinat. At købe en pakke frossen spinat og så glemme den i indkøbsposen indtil den er delvist optøet og du ved, du bliver nødt til at bruge den i dag. Heldigvis havde jeg nogle hokkaidofalafler som skulle spises (opskrift kommer senere) og via det store internet fandt jeg opskrifter på en persisk spinatdip, som ville passe godt til.

I får opskriften nedenunder. Dippen er let krydret, men ikke særlig stærk og en god måde at få spist spinat på. Den vil være god som tilbehør til retter fra Mellemøsten, i pitabrød og som tilbehør til oksekødsfrikadeller.

[yumprint-recipe id=’51’]spinatyoghurt1

One thought on “Borani Ye Esfanaj – Persisk spinatdip

  1. Pingback: Kofte Kebab | .

Leave a Reply

